انحراف مینی بوس در تبریز هشت مصدوم برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله افراد ناشناس به پزشکان در کرخه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جاعلان اسناد دولتی در غرب تهران دستگیر شدند (۱۲ اردیبهشت) راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) از دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی تا عروسی‌هایی که عزا می‌شود تاثیر منفی میکروپلاستیک‌ها بر تغییرهورمون و جنسیت جنین مهر و موم کارگاه تولید موادشوینده تقلبی در مشهد (۱۲ اردیبهشت) ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو زلزله ۴.۶ ریشتری سیرچ کرمان را لرزاند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم! اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند درباره رعایت حقوق کارگران خانگی که سبب دل گرمى بیشتر آنهابرای کار می‌شود| پاکیزگی یا اعمال شاقه؟ آیا زن باید برای کار در خانه حقوق بگیرد؟ بررسی دلایل تمرکز نداشتن دانش‌آموزان | چرا فرزندم حواس پرت است؟ اختلال بیش فعالی حتی در ۵۰ سالگی افزایش مهاجرت پرستاران مشهدی از فروردین ۱۴۰۳ تاکنون
سرخط خبرها

درباره بازگشایی مدارس و واکسیناسیون معلمان | با «شاد» ادامه می‌دهیم

  • کد خبر: ۷۸۲۶۷
  • ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
درباره بازگشایی مدارس و واکسیناسیون معلمان | با «شاد» ادامه می‌دهیم
هرچند در دستورالعملی که چندی پیش وزارت بهداشت منتشر کرده بود، اعلام شده بود تا ۲۵ مرداد واکسیناسیون معلمان تمام شود، اما این وعده هم مشابه وعده‌های بی شمار دیگر تزریق واکسن به گروه‌های سنی محقق نشد.

عظیم زاده | شهرآرانیوز؛ چالش‌های عجیب و سخت وزارت آموزش وپرورش در دوران کرونا دست کمی از وزارت بهداشت نداشت. ناگهان همه برنامه ریزی‌ها تغییر کرد. تمام مدارس کشور تعطیلی شد. سیاست گذاران آموزش وپرورش حالا باید بستر مناسبی برای آموزش آنلاین و از راه دور برای همه دانش آموزان ایران فراهم کنند. ساخت چنین بستری آن هم در مدت محدود صدای خیلی‌ها را درآورد. عدالت آموزشی قرار بود محقق شود، ولی مشکلات یکی بعد از دیگری ظاهر می‌شدند. یکی از اصلی‌ترین مشکلات این بود که خیلی‌ها به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند و بدتر اینکه خانواده‌ها توان خرید تلفن همراه را نداشتند. بستر مجازی مانند «شاد» هم نشان داد زیرساخت‌های آموزشی در فضای مجازی چقدر نحیف و فقیر است و تا رسیدن به شرایط مطلوب و ایده آل فاصله زیادی وجود دارد.

 

همه این‌ها باعث شد سال تحصیلی کرونایی به دوران تلخ و پردردسری در تاریخ تبدیل شود. در آخرین نمونه اش اعتراض دانش آموزان به برگزاری حضور امتحانات نهایی در مدارس بود. آن‌ها هنوز هم به رعایت شدن پروتکل‌ها و دستور‌های بهداشتی در مدارس شک دارند و نگران خود و والدین شان هستند. قبل از این که بحران کرونا با این حد و حجم برسد ویزر آموزش وپرورش خبر داده بود که مدارس بدون شک امسال حضور برگزاری می‌شوند، اما حالا به نظر می‌رسد آن‌ها باید همان راه گذشته را ادامه بدهند.

امروز اولین روز شهریور است، اما کرونا کاری کرده که دیگر صحبت از درس و مدرسه و بوی ماه مهر، موکول به روز‌های پایانی تابستان و آغاز پاییز نباشد. حالا مدت هاست که برگزار شدن یا نشدن کلاس‌ها و چگونه برگزار شدن آن ها، یکی از دغدغه‌هایی است که یا مسئولان هرازگاهی درباره آن نکاتی را بیان می‌کنند یا والدین گله و شکایتی. مخصوصا با سابقه‌ای که آموزش غیرحضوری و اتکا به فضای مجازی، طی سال گذشته برای آن‌ها ایجاد کرده است، اما حضوری یا غیرحضوری برگزار شدن کلاس‌های درس در سال تحصیلی جدید تنها مسئله آموزشی این روز‌ها نیست که صحبت از آن دوباره مطرح شده است.

 

واکسیناسیون معلم‌ها یکی دیگر از چالش‌هایی است که طبق گفته مسئولان مربوط قرار است تا قبل از مهر به پایان برسد. این‌ها را بگذارید کنار حاشیه‌هایی که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیامده ایجاد کرده است. مجموع این اتفاق‌ها و جزئیات پیرامونی آن، باعث شده تا صحبت از آموزش و پرورش و آموزش و پرورشی‌ها این روز‌ها داغ داغ باشد.

بلأخره زدیم!

هرچند در دستورالعملی که چندی پیش وزارت بهداشت منتشر کرده بود، اعلام شده بود تا ۲۵ مرداد واکسیناسیون معلمان تمام شود، اما این وعده هم مشابه وعده‌های بی شمار دیگر تزریق واکسن به گروه‌های سنی محقق نشد. به هر حال، حالا مرداد تمام شده است و هم ز مان با اینکه بخشی از این قشر هنوز واکسن کرونا دریافت نکرده اند، آمار‌ها و خبر‌ها می‌گوید تعدادی از آن‌ها در نقاط مختلف کشور حداقل دز اولشان را دریافت کرده اند.

 

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران چندی پیش با احتساب افرادی که جزو عوامل برگزاری انتخاب اخیر بوده اند که زودتر واکسینه شده اند و کسانی که براساس نوبت بندی سنی نیز واکسن خود را دریافت کرده اند، گفت تاکنون بیش از ۶۰درصد همکاران در طرح واکسیناسیون شرکت کرده اند. مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از واکسیناسیون ۷۰ درصدی معلمان در این استان خبر داد. مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل هم از این گفت که با آغاز طرح واکسیناسیون معلمان در استان اردبیل تاکنون بیش از ۱۴ هزار معلم واکسن ضد کرونا دریافت کردند.


اکنون با واردات واکسن و واکسن‌هایی که حالا در پیک پنجم به کشور اهدا شده است، می‌توان امیدوار بود این روند سریع‌تر انجام شود. آن گونه که رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفته تصمیم بر این است پوشش دو نوبت واکسیناسیون معلم‌ها و دیگر کارکنان مدارس تا قبل از آغاز مهرماه و سال تحصیلی جدید، به پایان برسد. درباره استادان دانشگاه نیز به همین منوال خواهد بود. محمدمهدی گویا درباره واکسیناسیون دانش آموزان با بیماری زمینه‌ای و پرخطر هم گفت: «تیم‌های کارشناسی درحال بررسی واکسیناسیون دانش آموزان دارای بیماری‌های زمینه‌ای و پرخطر و انتخاب مناسب‌ترین واکسن برای آن‌ها هستند.»

کاش یک سال تحصیل مجازی و کرونایی برامون تجربه شده باشه

«ما باید با رعایت مقررات و دستورالعمل‌های بهداشتی مدارس را دایر کنیم، زیرا تبعات تعطیلی مدارس به شدت نگران کننده است و تأثیرات پایداری روی زندگی و آینده آن‌ها می‌گذارد.» این‌ها بخشی از صحبت‌های پیشین محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، است که بار‌ها و بار‌ها از اهمیت شکل گیری مدارس به صورت حضوری صحبت کرده است.

 

تأکید و اهمیتی که البته نمی‌توان آن را با این روند کند واکسیناسیون و ایمنی سازی جامعه، تطبیق داد. محمد محسن بیگی، مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، درباره تأخیر واکسیناسیون معلم‌ها در برخی استان‌ها چنین گفته است: «ممکن است برخی پایگاه‌ها به افراد عادی نوبت داده باشند و به دلیل اینکه قسمتی از ظرفیت آن‌ها پر شده است، تعداد محدودی از معلم‌ها تاکنون واکسینه شده باشند، بنابراین امر واکسیناسیون معلم‌ها در سراسر کشور آغاز شده است و هیچ نقطه‌ای وجود ندارد که واکسیناسیون معلمان را شروع نکرده باشد.»


کاربری در واکنش به این اتفاقات در شبکه‌های اجتماعی نوشته بود: «یک سال تحصیلی جدید دیگه هم داره در روز‌های کرونایی شروع می‌شه. کاش چالش‌های سال گذشته در دست و پنجه نرم کردن با این بیماری و آموزش در فضای مجازی تجربه‌های لازم را به دوستان مسئول داده باشه تا امسال بهتر از سال گذشته سپری بشه.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->